hemme Fraen Järvsö

2010-04-11 @ 20:58:16 | Allmänt
Jag har kommit hem nu efter helgen uppe i Järvsö där jag har haft det mysigt, trevligt och roligt. Där vi har åkt skidor och umgåtts! :)


jg har inte kunnat uppdatera något tyvärr skulle ha tagit med mig min data men gjorde de inte Har kunnat låna mysans men vill inte sitta vid datan på en semester heller ;P

En kort sammanfattning av min helge:

Torsdags åkte jag och Maxen hemifrån mellan 12-1 då drog vi till donken och käka sedan till Gävle och åt middag hos max mormor, då tog vi med oss Moa också (lillsyrran) men innan de åkte vi hem till Max mamma och böt bil. Efter middagen åkte vi och plockade upp Max och Moas mamma och magnus. Vi var framme i Järvsö vid halv 7 då gjorde vi lite mat och tog de lugnt under kvällen.

Fredagen öppnade backarna 09.30 vi gjorde oss i ordning och åkte ned till uthyrningen och där man kunde köpa skidkort, vi åkte skidor fram till klockan 12 sen fikade vi ett tag, det var ganska dåligt väder och regna de va lite synd men vi åkte ändå :) Efter skidåkningen åkte vi till stugan och gjorde oss i ordning till Middagen som skulle bestå 14 pers varav 2 som fyllde år. Det blev massa tacos och tårta!

Lördagen var det bättre väder med upphåll och lite sol, det var ganska varmt och backarna blev snabbt dåliga med mycket lös snö så det blev lite jobbigt att åka menmen det gjorde så jag också ramla^^ en gång under helgen den backen var precis framför stugan och alla stod ute och grilla korv, så alla såg mig heh.. Under lördags kvällen blev det också mycket umgås med familjens vänner och massa fika och rester från gårddagen. Men ingen säger ju aldrig nej till TacoS! :)

Söndag idag vaknade både jag och Max tidigt även fast idag skulle vi få sova ut.. Men My snarkade så mycket så jag kunde inte sova och Max vaknade för att han skulle upp en snabbis när han kom in  och la sig igen la jag mig innerst då tog jag et djupt andetag och precis när Max hade lagt sig brakade hela sängen sönder!! upppsss... De va kul! Mú vaknade hon undrade ju vad vi höll på med! Under dagen städade vi och packade vi tog också en paus o gick upp till Tony o Tina för att  fika lite sen fortsatte vi med packningen och åkte hem. I gävle åt jag och Max middag hos hans mamma sedan åkte vi hem.

nu har jag varit på promenad med Mamma i det härliga vädret! :) jag har inte hunnit något annat och tänkte börja packa upp nu! :) och sedan se på Wallander! Ha en trevlig fortsatt kväll..


Lite bilder från helgen:

Uppifrån i backen





Bilder från  stugan:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback