Inlupp 4 Segmentering och Positionering

2010-12-08 @ 10:30:28 | Allmänt

Inlupp 4

Segment betyder att dela upp eller dela in i olika bitar. Det kan vara män och kvinnor, ung gammal, båtägare, bilägare o.s.v.

Positionering innebär att jag jämför mig med mina medtävlare på marknaden alltså mina konkurrenter.

De har valt att segmentera sig genom produktsegmentet herr skor. De har valt att segmentera sig grafisk, länder i hela världen och demografisk, äldre män.

Det har en bra position, det finns inte så många andra företag som säljer stora skor. De är först ut. Det har då inte så måna konkurrenter på marknaden.

Deras varumärke är skosnören som ser lite ut som en krans, och nedantill står det Grandshoes. Namnet på företaget.

Det är ett fabrikantmärke och distributörsmärke. Det skapas och ägt av samma tillverkare. Grandshoes är ett företag men tillverkar stora skor av till exempel Nikes varumärke.

Grandshoes varumärke avspeglar sig genom ett stort skosnöre, men det kunde avspegla sig bättre genom en jättesko istället.


Kommentarer
Postat av: Alexandra Nilsson

Varför lägger du upp bilden på mig? Vem fan tror du att du är? Är du ens känd?

2010-12-08 @ 21:05:23
URL: http://www.kissies.se/
Postat av: Annsofie

Bra jobbat. Bra reflektion kring deras varumärke.

2010-12-14 @ 14:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback