Hemma ifrån Norrland!

2010-07-22 @ 11:23:46 | Allmänt
Förlåt mina kära bloggläsare! Tyvärr så har jag inte kunnat blogga något! Men däremot ska jag skriva en uppdatering över vad jag och Min pojkvän Max har gjort på våran semester! :)

Vi tog bilen på torsdags förmiddagen och skulle hitta någon som kunde kränga däck. Vilket dom kunde göra på Statiol ( som tur var ) Då Max kära kompis låg och sov som egentligen skulle fixat det.. Men men sen åkte max och handla och jag packade ner mina sista saker.

Vi kom iväg vid 12 åkte till Gävle en sväng för att hämta sprit sen åkte vi raka sträckan uppåt i landet när vi kom till Sundsvall hade vi två vägar att välja mellan.. vi tog av misstag den som tog längst tid.. men då tyckte jag de gick fort iaf... Meen det var ju TYDLIGEN en väldigt vacker väg ^^ mycket finare än den andra, vilket den var...

När vi kom fram till Ramsele åkte vi till Nässjö där jag bor. Mormor kom strax efter vi kom fram till oss en stund. Sen fixade vi upp alla grejer. Vi gjorde inte så mycket den kvällen båda var trötta och vi kom fram vid 8 på kvällen. SÅ vi hade en mys kväll :) vi fixade fram tvn.

PÅ Fredagen var min dag då jag fylle 17. Då åkte vi och mötte mormor för att köpa tårta men de fanns inga goda tårtor så vi valde de vi ville istället.. :)  Under dagen/ kvällen var vi hemma hos mormor.

På lördagen var det bilträff med gamla bilar, De var många som var väldigt fina! där träffade vi även moster och hennes man som vi sedan följde med hem och fika hos. Morfar var där med Bianca som jag längtat efter att få träffa! ( min förra hund) Sen kom mormor dit och sen åkte vi till Kallkälla. Det är ett hål i skogen där det finns rent vatten att dricka ( sjukt gott)

På söndagen var det en jättestor marknad i Åsele så vi for dit och var där under dagen, där det inte fanns speciellt mycket bara massa skit och samma saker överallt. Men det var kul ändå! :) Jag och Max var tvunga att se till att Mormor inte köpte upp hela marknaden ^^  Under söndagen kom moster Åsa och hennes kille. Det var väldigt kull då jag inte träffat henne på ett par år... ( hon bor i Göteborg) 

På måndagen åkte jag och Max och fiskade men tyvärr fick vi ingen fisk men vi hade kul ändå :D

På tisdagen städade vi och fixade lite sen åkte vi hem till mormor och var där och grilla under kvällen :)

På onsdagen åkte vi hem ganska tidigt vi la in alla grejer i bilen sen åkte vi till mormor och käka lunch sen åkte vi hemåt men först till Gävle där vi träffa Max mamma och åt middag :) sen åkte  vi hem.



mitt hus i Nässjö :)





Våran strand




varje morgon och kväll åkte vi ned till badet pch bada :)




När jag fyllde år fick jag en till bukett blommor :)




Jag fick denna också som jag velat ha sen min tog slut :)




på födelsedag




typ varje dag Max vann alltid i slutändan














Moster Åsa






Det var lite av de vi har gjort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback