Förlskola= Dagis

2010-06-07 @ 17:15:28 | Allmänt
Jag hade tur! Jag ville jobba på dagis och det var just där jag hamna! Egentligen är förskola barn som är 6 år, men nu heter det inte dagis längre det heter Förskola. När man är 6 år och ska flytta upp från dagis till skola heter det Förskoleklass typ... 


Idag började jag 09.00 Det började med att jag inte hittade eller jag åkte till fel förskola.. ^^
Jag har haft en kul dag riktigt nice har det varit. Jag kom dit pratade lite med fröknarna sedan tog vi ut alla barnen på gården fick dom leka och när klockan blivit runt 11.15 fick vi gå in och äta lunch. När klockan var 12.00 så var det dags för minstingarna att sova middag i två timmar de barnen runt 2 år. Då fick jag också min rast som också bestod av Prinsess tårta o grejer.. Sen var det ut och leka med de lite äldre barnen och sen ta in minstingarna hjälpa dom och därefter lite sagostund och dagen slutade med att fira en kille å dagis och äta glass, sen gick jag hem :)  Det har varit jättekul.

Nu har vi gjort mitt schema lite annorlunda jag fick välja själv lite, så imorgon börjar jag 07.00!- 14.30 Aldrig börjat på ett jobb så tidigt någonsin...

Ikväll blir det bio! :) Med Mickis, Tone och Ted.


ha en trevlig fortsatt dag! Hörs!


Grillkväll hemma hos Rhode ( dock inte så social.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback