The Imaginarium of Dr. Parnassus

2010-05-23 @ 21:49:39 | Allmänt
Nu har jag sett på en lite annorlundare film.. men det är väl alla fantasy filmer..


 
 
Originaltitel: The Imaginarium of Doctor Parnassus
Regissör: Terry Gilliam
Utgivningsår: 2009
Längd: 122 min
Betygsätt:
 

Om The Imaginarium of Doctor Parnassus:

Dr Parnassus leder ett resande teatersällskap, som är mer än vad det synes vara, tack vare en gammal överenskommelse med Mr Nick, djävulen själv. Priset är dock högt, hans dotter Valentina, och i en desperat jakt att slippa undan, anlitar Dr Parnassus bland annat Tony, som träder in i Parnassus parallella drömvärld. (Heath Ledger gör sin sista roll som Tony i filmens "verklighet", i drömvärldarna spelas Tony av tre andra skådespelare.)





 









Filmen var heelt okej... Som sagt lite spec.. Jag vet inte om jag riktigt skulle rekomendera den.. ganska tråkig och hade ett tråkigt slut som att fantasin helt plötsligt försvann och de gjorde ett snabbt slut.. Kändes som om den slutade mitt i liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback