Inlupp 1 SKOLARBETE

2010-11-19 @ 13:14:16 | Allmänt

De galna prylarnas mecka   COOLSTUFF.

Coolstuff är Sveriges prylmecka. Här finns det massor av galna prylar, sånt som alla vill ha och man kan lägga ut hur mycket pengar som helst  även fast det kanske inte är det allra viktigaste sakerna som man behöver. På grund av allt skoj man kan hitta så lägger folk ut en massa pengar på hemsidan. Tv- Journalisten Borat Bar hans neongröna manliga Bikini som även kallas för "Mankini" finns att köpa där!

Affärsidén är att sälja roliga saker som alla kan ha roligt av. Hemsidan är enkel och det är lätt att hitta. Kontakten med kunderna är också väldigt nära och dom blir uppmanade att lägga ut filmer på youtube när sakerna används. Coolstuffs produkter är så populära att dem har hamnat på ett flertal youtube avsnitt.
När man ser ett youtube snitt på en kund som hoppar i en kall sjö i mars med Boratbad byxor
gör att många vill köpa en likadan.
Coolstuff har planerat att öppna en butik i Stockholm och Göteborg men de har inte blivit bestämt än. Det har gått så bra på internet då dom har många kunder från alla möjliga länder så de har valt att satsa på sajten istället.
Deras affärsidé är att rikta sig till alla målgrupper och till alla människor. Affärsidén är väldigt bred och funkar till allt och alla. Coolstuff har så många olika produkter att det finns något som passar till var och ens humor!

www.coolstuff.se

Skapar glädje och humör! Ingen kan glömma ett minne av deras galna prylar som finns och jag tror att många av människors behov av att uppfylla glädje och mycket skratt definitivt är en mening med affärsidén!


MANKINI!



Finns även i neonrosa!



Pris: 119 kr

Coolstuff bidrar till att familj och vänner kan komma varandra mycket närmare med en massa roliga prylar som man kan prova och skratta åt och skämta med varandra. Ett gott skratt förlänger livet och det gör så att cooltstuff bidrar väldigt mycket till den psykologiska biten på ett väldigt bra sätt. Den fysiologiska biten bidrar coolstuff med också en del av deras produkter gör så att man kan komma ut och röra på sig. Till exempel Mankini gör att de flesta springer i vattnet och badar med den.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Bra tankar men det jag saknar är de behov som de vill tillfredsställa med sina produkter. Sociala, psykologiska och fysiologiska?

2010-11-23 @ 19:42:13
Postat av: Annsofie

Bra beskrivningar av behoven.

2010-11-29 @ 22:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback