Inlupp 7 kommunikation och marknadsföring

2011-01-12 @ 10:40:47 | Allmänt
Jag önskar mig den nyaste Iphonen i julklapp som inte har kommit ut än. Men den ska komma till jul.
Företaget lockar mig genom att erbjuda en mycket bättre iphone än den som kom senast, ex. bättre internet, snabbare och billigare, en bättre megapixel kamera, ett batteri som håller mycket längre även fast man lyssnar på mycket musik och surfar. Det ska även vara en bättre mottagning, om man inte har abonnemang så kan mottagningen vara jättedålig när man pratar i telefon.  Det ska finnas fler appar att ladda ner i telefonen och väldigt bra appar som man kan få mycket använding för. Den nya Iphonen ska heller inte gå sönder så enkelt så man slipper lämna in den hela tiden, den ska vara den hållbaraste.

Det ska finnas så mycket ny teknologi att det ska ta över ett år för den nästa nya iphonen att komma.

Företaget har lockat mig genom media, reklam: annonsering i tidningar, radio och tv.

rabatterbjudanden, sälj- och kundtävlingar, publicitet i massmedierna.

Jag vill kunna få ett sms så fort den nya Iphonen har kommit ut så jag snabbt kan be päronen att springa o köpa den till mig.

Jag tror inte de använder sig av så mycket relationsmarknadsföring.

De har närhet till kunderna men på kundens villkor och har även genuint intresse för kunden även efter försäljning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback