CRYYING!!

2011-07-05 @ 22:42:15 | Allmänt
Jag vet och har vetat ett par år nu att jah är allergisk mot katt. och ändå har jag haft katt sen jag kom ut.
Min allergi har inte visat sig särskilt ofta har hänt två gr mot kompisens katt men inget annat.
Om man är allergisk mot katter så kan det vara väldigt brett, alltså kan vara från katt till katt vilka man tål och inte. man kan tåla sin egen men kanske inte ens annan. Dessutom om man är allergisk mot katt så är det oftast inte bara mot katt. Som jag, har pollen, gräs och katt. Enligt det pricktest jag gjorde när jag blev liten. Som pollen har kommit på senare år. Liksom katt.

Sen jag skaffade Miss Li har jag varje dag sovit med henne, varit med henne och ja hon är stort sett alltid med mig liksom Wielma, eftersom de är mina. Men sen jag skaffade misse så har jag ständigt varit snuvig och ofta haft kliande ögon. 

Det var en slump att jag skaffade kattungen jag räddade henne från att avlivas när hon var pytteliten! tok för liten.. Och jag hade inte tänkt behålla henne redan från början, men klart att man börjar gilla henne när hon är som hon är.. inte bara att hon e en söt kattunge. Utan hennes personlighet och modighet som jag har fastnat mycket för samt att hon och Wielma är bästa kompisar nu. Har aldrig sett något liknande. Wielma avgudar henne! de leker 24/7 och wielma leker försiktigt och på hennes nivå! En gång var jag borta över helgen med kattungen och Wielma sprang runt hela tiden och letade efter henne.. Undrar hur det ska gå om jag lämnar bort henne.. Klarar nog inte att göra så mot Wielma..

Idag tog de stopp för mig jag klara inte av allergin och hittade en familj som vill ha henne! t.o.m flera st. Men asså det är så hastigt och vi hade typ tänkt att behålla henne .. tills min mamma märkte vilken allergi jag har.. Men det finns ju självklart saker man kan göra för att förhindra allergin .. vissa små saker osv. och ja tror jag hellre försöker med de först! jag är inte den som hej vilt kan lämna bort mina djur.. de är ju som mina barn!

Förlåt men jah är inte redo..






Kolla hur hon sover!!




Wieeelma o miss Li!



Fiinaste ÖGON!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback