Ipad 2 snart min...

2011-03-31 @ 11:49:07 | Allmänt


Nu har jag snart fått tag på en Ipad 2! :D Har hittat en som ska sälja sin! (;




Jag vill ha en VIT Ipad 2 med rosa skydd! :)














Jag har själv fått hålla i en Ipad 2 den väger ingeting! ipad 1 är klumpig! jämfört med ipad 2 ! :D


Designen
Vid en snabb titt kan det vara svårt att se skillnaderna mellan de två generationerna, men de finns där.

iPad 2 är en tredjedel tunnare än sin föregångare och kvalar nu in på imponerande 8,8 millimeter och klår därmed iPhone 4 som är 9,3 millimeter eller om vi ska jämföra med den största konkurrenten på marknaden i dag Samsungs Galaxy Tab som är 11,98 millimeter. iPad 2 har dessutom fått en välkommen förändring - en mycket planare baksida än sin föregångare, något som gör att den ligger stadigt på bordsskivan när du lagt ner den. Många användare irriterade sig på föregångarens mer bulliga form, vilket gjorde att den inte låg plant på bordet.

iPad 2 har dessutom blivit cirka 15 procent lättare och väger 0,6 kilo (3G-modellen väger 12 gram mer). När vi plockar upp iPad 2 för första gången slås vi av hur kompakt och gedigen den känns - trots att den är så tunn, något som utöver aluminiumskalet i unibodydesign bidrar till en lite lyxigare känsla än konkurrenternas plastskapelser.




Igår jobbade jag på söder, jag brukar annars bara jobba på måndagar.. men jag slutade 2 timmar tidigare så hann åka in dit :) det gick bra! Lyckades tjäna ihop en slant... :D

Påvägen hem gick jag förbi Nicky från bb! Coooolt .. ellleerrrr ;PP






Ha en bra dag! Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback