Stolt!

2011-05-03 @ 23:15:52 | Allmänt
Jag är såå duktig! Idag tog man sig tiden att åka till söder! Har inte varit där på en månad :( har haft för mkt plugg osv.

Idag har det gått väldigt bra!! :)

Jag har funderat på de många har frågat mig vilket av mina jobb jag tjänar bäst på. Eftersom det kan vara svårt för mig att veta de för de e så olika jobb... På söder är jag telefonförsäljare och väsby jobbar jag i ett café.


Jag har just kommit på det att jag tjänar mycket bättre som telefonförsäljare! dock gör inte alla de såklart de handlar ju om att man ska kunna vara duktig säljare också! (;


Om vi säger såhär OM jag jobbar 12 timmar i månaden! på söder, Så är det som att jobba typ 33 timmar i väsby... förstår ni ?  En stor skillnad! Dock tjänar jag i timmen helt okej för min ålder i väsby ändå. Men när jag jobbar på söder tjänar jag mer än många andra i timmen även de som är 18+...



Jag kommer ju som sagt sluta i väsby. Det har varit jättekul osv. men det finns måånga bakomliggande orsaker till varför jag slutar..



PÅ söder kommer ja jobba ett par år till. Det är ett PERFEKT jobb, jag kan komma och gå PRECIS hur jag vill, när jag vill. Om jag inte vill komma en dag behöver jag inte de! de finns liksom inga scheman och måsten osv. Jag får ta semester hur och när jah vill. Jah kan jobba där samtidigt som jag pluggar, om ja vore höggravid, kan jobba där tills jah blir 100 år om jah vill, eller jag får också ta med mig hunden (vilket jag gör ibland). Jag får ta en timmes rast om så önskas. Jag får även två månaders "sommarlov" och sen en månad över julen. Samtidigt som pengarna fortsätter rulla in månad efter månad. och jag tjänar bra.


Inget av dom här sakerna finns på mitt andra jobb! Det enda positiva är att jag står i centrum och träffar folk jag känner jämnt.





Förstår ni hur mycket jag avgudar mitt jobb på söder!? Min chef på söder är BÄST hon är som min extra mamma nerå men typ!







Idag fick jag se chefens nya valp!! :D SJUUUKT SÖÖT!












Det var svårt att fånga henne på bild hon e heelt galen och jag hade glömt hur vassa valp tänderna är!! :D



NEJ jag har inte fått utslag! De här är från puppiesen ;PP






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback