Lugna dagar

2014-01-23 @ 15:28:46 | Allmänt
Dessa dagar har jag inte gjort så mky. Jag har jobbat, umgåtts med Wielma och i tisdags red jah på en väldigt stor och pigg häst!! Den har de största öron jag har sett !! 

Hon ville "sätta dit " mig, min ridlärare då jag är så envis och ständigt vill rida "förstora" hästar enligt henne. Då hon ser mig som en dvärg typ... Dock är hon själv inte speciellt stor !! 


Hur som helst. Så satte jag mig på den här hästen och blev lite nervös till en början då han var väldigt stark. 

Gillar inte hästar som är tunga och starka. 



Han ville gärna dra iväg hela tiden men efter en stund släppte det och jag lärde mig honom. 

Han gick hur fint som helst !! Och det gick jättebra hela lektionen! 



Ja snarare JAG som satte dit" min ridläare då hon alltid tror jag ska flyga till Kina osv. 


Men där var jag för några veckor sen när jag red i det andra stallet med min amatör ridning !! Så det lugnt. 


Been there, Done that!! 



Ni kan ju tänka ee hur trygg och säker jag känner mig när jah rider på ridskolan ! Haha. Inte rädd för fem öre . 








Idag gick jag och wielma till farmors grav !  



Nu e jag på väg till jobbet !!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback